poniedziałek, 18 listopada 2013

"Dary Anioła"

          „Nie można wymazać z pamięci wszystkiego, co sprawia ból.”





Autor: Cassandra Clare
Tom 1: "Miasto kości"
Tom 2: "Miasto popiołów"
Tom 3: "Miasto szkła"
Tom 4: "Miasto upadłych aniołów"
Tom 5: "Miasto zagubionych dusz"
Tom 6: "Miasto niebiańskiego ognia "(27 V 2014)
Moja ocena: 10/10


„- Nic mnie to nie obchodzi - oświadczyła Clary. - On by to dla mnie zrobił. Tylko powiedz, że nie. Gdybym zginęła... 
- Spaliłby cały świat, żeby móc wykopać cię z popiołów. Wiem.”



Nie będę się zbytnio rozpisywać na temat dalszych części "Darów Anioła" bo kto przeczytał pierwszą część na pewno sięgnie po następne. Kolejne tomy są równie genialne co 1. Wiele spraw wyjaśnia się, jednak dalej nie zostaje wszystko wyjaśnione co wywołuje chęć dalszego czytania. Wszystkie 5 tomów przeczytałam jednym tchem. Z niecierpliwością czekam na 6 tom.  



„- Masz na myśli, że nie chodziłeś z Sebastianem na romantyczne randki, kiedy byłeś z dala ode mnie?
 -Próbowałem, ale niezależnie od tego ile wlałem w niego alkoholu, nie chciał mi się oddać.”


"No, no - powiedział  - Najgorsze wyczucie czasu od chwili, kiedy Napoleon uznał, że środek zimy to najlepsza pora na inwazję na Rosję.”


„Mogłaby zamknąć oczy, udawać, że wszystko jest w porządku. Wiedziała jednak, że nie da się żyć z zamkniętymi oczami.”



„-Jesteś moją siostrą- rzekł w końcu.- Moją siostrą, moją krwią, moją rodziną. Powinienem cię chronić- zaśmiał się bez krzty wesołości.- Chronić przed chłopcami, którzy pragną zrobić z tobą to, co ja bym chciał.”



„Skoro nie możesz powiedzieć prawdy ludziom, na których najbardziej ci zależy, w rezultacie samego siebie też oszukujesz.”


Buziaczki,
Mintchocolate;*


1 komentarz:

  1. Bardzo ciekawy blog zapraszam do siebie http://ksiazkostrefa.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń