niedziela, 15 grudnia 2013

"Ever"


„Tylko miłość może leczyć”



Autor: Alyson Noël
Tytuł: "Ever"
Cykl: "Nieśmiertelni"
Tom: I
Wydawnictwo: Dolnośląskie 
Moja Ocena:7/10



„Jego ciemne, przeszywające oczy wciąż się we mnie wpatrują, a palce szukają blizny na mojej twarzy. Blizny na czole. Tej, którą chowam pod grzywką. Tej, o której nikt nie wie.”



Pewnego koszmarnego dnia szesnastoletnia Ever Bloom traci w wypadku samochodowym najbliższą rodzinę. Od tej chwili staje się medium – słyszy myśli różnych ludzi, widzi ich aurę i dzięki przelotnemu choćby dotykowi może poznać ich przeszłość. Te nadprzyrodzone umiejętności sprawiają, że otoczenie traktuje ją jak dziwadło, więc Ever zamyka się w sobie i odgradza od świata.

Wszystko się zmienia, kiedy dziewczyna poznaje Damena Auguste’a. Tylko on potrafi wyciszyć dudniące w jej głowie głosy i wejrzeć w jej duszę. Dzięki niemu Ever wchodzi w świat alchemii i magii, dowiadując się rzeczy, o których zwykły śmiertelnik nie ma pojęcia. Kim jest Damen? Skąd pochodzi? Jakie sekrety skrywa? Na te pytania Ever nie zna odpowiedzi. Wie jedynie, że zakochała się bez pamięci i że jej życie wkrótce zmieni się nie do poznania.

„Ever” rozpoczyna cykl zatytułowany „Nieśmiertelni”. Powieść zdobyła wiele nagród, m.in. Publishers Weekly Bestseller, USA Today Bestseller, Top Choice Award – Flamingnet Reviews i A Borders Bestseller for teens. Przez 31 tygodni zajmowała 1. miejsce na liście bestsellerów „New York Timesa”.





„Jednak gdy otwieram oczy, jestem sama.I juz wiem, że czekałam za długo."”





Zaczynając czytać miałam wrażenie,że czytam kpie "Zmierzchu". Dziewczyna traci w wypadku samochodowym swoich najbliższych, przeprowadza się do ciotki, chodzi do nowej szkoły, poznaje nowych przyjaciół i zakochuje się w mrocznym i przystojnym chłopaku,który skrywa wiele tajemnic. Ale na szczęście nie jest wampirem!  Chociaż na początku miałam wrażenie, że zaraz powie "jestem wampirem"( nie żebym miała coś przeciwko wampirom, bo uwielbiam czytać książki o tej tematyce, chciałam po prostu przeczytać coś innego).Autorka świetnie zwraca naszą uwagę na detale,które mogą zawrócić nam w głowie na temat chłopaka. Wyrabiamy sobie opinie, a potem....BUM... jesteśmy zaskakiwani czymś zupełnie innym.

Książkę przyjemnie i szybko się czyta.Bohaterowie drugoplanowi są równie ważni, ponieważ poruszają wiele problemów dzisiejszej młodzieży ( chęć zaimponowania innym, zdobyć akceptacje, ukrywanie się ze swoją orientacją seksualną). Podsumowując pomimo dobrze wykreowanej głównej bohaterce, która jest w książce najmniej przewidywalną osobą to książka momentami staje się nudna. Brak w niej dobrego humoru i ciekawie rozwijającej się akcji. Książka dobra do poczytania przed snem ;)



3 komentarze:

  1. Czytałam podobała mi się :) http://ksiazkostrefa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. czytając opis myślałam, że chodzi o ,,Pamiętniki Wampirów" Lisy J. Smith ;) ale skoro książka dobra to już wiem co będę czytać przez święta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Książka wydaję sie być ciekawa :3

    http://bezsennaaaa-magias.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń